Τετάρτη 11 Νοεμβρίου 2015

Εκπαιδευτικά Προγράμματα για την καλλιέργεια της Φιλαναγνωσίας

Η καλλιέργεια της Φιλαναγνωσίας στο Νηπιαγωγείο...

Η αγάπη για το βιβλίο αφορά μια στάση ζωής, η οποία δεν αποτελεί έμφυτη λειτουργία αλλά ούτε και μεταδίδεται κληρονομικά. Είναι αποτέλεσμα μακροχρόνιας και συστηματικής παιδείας που σε καμία περίπτωση δεν έχει καταναγκαστικό και υποχρεωτικό χαρακτήρα και καλλιεργείται από πολύ μικρή ηλικία, κυρίως με το παράδειγμα των γονιών. Περαιτέρω, το σχολείο και ο εκπαιδευτικός, οι παιδικές και σχολικές βιβλιοθήκες, οι εκθέσεις λογοτεχνικών βιβλίων, οι εφημερίδες και τα περιοδικά, οι λογοτεχνικές ημερίδες, οι επισκέψεις λογοτεχνών στο σχολείο, οι ετήσιες εορταστικές εκδηλώσεις για το παιδικό βιβλίο, οι καλλιτεχνικές εκδηλώσεις- παραστάσεις και οι δημιουργικές εργασίες των μαθητών αποτελεούν άλλους παράγοντες που βοηθούν στην προσέγγιση του παιδιού με το λογοτεχνικό βιβλίο (1).
Ιδιαίτερα το σχολείο αποτελεί προνομιακό χώρο για την άσκηση δραστηριοτήτων που σχετίζονται με το βιβλίο και συμβάλλουν αποτελεσματικά στη θεμελίωση και ανάπτυξη της Φιλαναγνωσίας (2). Όταν αναφερόμαστε στον όρο σχολείο συμπεριλαμβάνουμε σαφώς και τον εκπαιδευτικό, ο οποίος σε ρόλο διαμεσολαβητή ανάμεσα στο παιδί και το βιβλίο, συμβάλλει στη συγκρότηση της προσωπικότητας του παιδιού, στην καλλιέργεια της γλωσσικής του έκφρασης, τον εμπλουτισμό των γνώσεων και κυρίως την αισθητική του καλλιέργεια. 
Ωστόσο, για να γίνουν πράξη όλες αυτές οι δραστηριότητες, χρειάζεται η γνώση και η ευαισθησία κάποιων εκπαιδευτικών που έχουν τη διάθεση να ανοίξουν το κανάλι επικοινωνίας μεταξύ βιβλίου, παιδιού και δημιουργικότητας. Ο δάσκαλος είναι ο διαμεσολαβητής που καλείται να μετατρέψει την πρωτογενή επαφή παιδιού- βιβλίου σε μόνιμη και δημιουργική σχέση και συγχρόνως αναντικατάστατη πηγή γνώσης, αισθητικής, φαντασίας, δημιουργικότητας και γλωσσικής καλλιέργειας (3).
Αναγνωρίζοντας λοιπόν την αξία της Φιλαναγνωσίας και αποδεχόμενοι κάθε πρόκληση για την καλλιέργειά της, με διάθεση να ανοίξουμε το κανάλι επικοινωνίας μεταξύ βιβλίου, παιδιού και δημιουργικότητας αποφασίσαμε την συμμετοχή μας σε σχετικά εκπαιδευτικά προγράμματα, έγκριτα από το Υπουργείο Παιδείας, που διοργανώνονται από ιδιωτικούς φορείς. Ως διαμεσολαβητές σκοπεύουμε στην μετατροπή της πρωτογενής επαφής του παιδιού με το βιβλίο σε μια μόνιμη και δημιουργική σχέση και συγχρόνως αναντικατάστατη πηγή γνώσης, αισθητικής, φαντασίας, δημιουργικότητας και γλωσσικής καλλιέργειας.
(1) Γιαννικοπούλου, Α. (1998). Από την προανάγνωση στην ανάγνωση, Οδηγός για γονείς και εκπαιδευτικούς. Αθήνα: Καστανιώτης.
(2) Ποσλάνιεκ, Κ. (1990). Να δώσουμε στα παιδιά την όρεξη για διάβασμα. Αθήνα: Καστανιώτης
(3) Γκίβαλου, Α. (1994). Ο δάσκαλος ανάμεσα στο παιδί και το βιβλίο. Στο Φιλαναγνωσία και παιδική λογοτεχνία (σσ. 31-45). Αθήνα: Δελφίνι.


2ο Εκπαιδευτικό Πρόγραμμα Δημιουργικής Ανάγνωσης: Διαβά-ΖΟΥΜΕ παρέα
Οκτώβριος 2015- Μάϊος 2016, Εκδόσεις Παπαδόπουλος

Θα θέλαμε να σας ενημερώσουμε πως τα τμήματα του νηπιαγωγείου μας συμμετέχουν στο διαδραστικό και διαθεματικό Εκπαιδευτικό Πρόγραμμα Δημιουργικής Ανάγνωσης των Εκδόσεων Παπαδόπουλος. Το εκπαιδευτικό πρόγραμμα έχει ως στόχο να ενισχύσει στα παιδιά την καλή σχέση με την ανάγνωση η οποία είναι καθοριστικής σημασίας στην βελτίωση της γλωσσικής έκφρασης ενώ ταυτόχρονα καλλιεργεί την κρίση, διεγείρει τη φαντασία και τη συνδυαστική σκέψη. Στο τέλος του προγράμματος όλοι οι μαθητές του σχολείου μας θα κερδίσουν μέσω της συμμετοχής τους θα κερδίσουν από ένα βιβλίο των εκδόσεων. 
Για περισσότερες πληροφορίες επισκεφθείτε τον ιστότοπο των Εκδόσεων Παπαδόπουλος


5η Βιβλιο- τρεχάλα Φιλαναγνωσίας

Οκτώβριος 2015- Απρίλιος 2016, Εκδόσεις Ψυχογιός


Με χαρά σας ανακοινώνουμε επίσης, την συμμετοχή του Νηπιαγωγείου μας στον 5ο Μαραθώνιο Ανάγνωσης των Εκδόσεων Ψυχογιός. Το πρόγραμμα υλοποιείται με την έγκριση της Διεύθυνσης Σπουδών Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης του Υπουργείου Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων. Στην διάρκεια του προγράμματος οι μαθητές μας θα έχουν την ευκαιρία να έρθουν σε επαφή με έργα αξιόλογων Ελλήνων συγγραφέων και θα έχουν την ευκαιρία να τα επεξεργαστούν δημιουργικά μέσα από ομαδικές εργασίες.
Για περισσότερες πληροφορίες επισκεφθείτε τον ιστότοπο των Εκδόσεων Ψυχογιός


Μείνετε συντονισμένοι για να παρακολουθήσετε τις συμμετοχές μας!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!


Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου